Om du har frågor om hur dina personuppgifter används kan du kontakta oss: GHP Vård och Hälsa AB. e-postadress: info@ghpvardochhalsa.se Du har också rätt att få veta vem inom GHP som läst i din patientjournal genom en att behandla mina personuppgifter på det sätt som beskrivs i denna personuppgiftspolicy.

5158

Vem kan jag agera ombud för? tjänsten journalen kan du både vara ombud för dina barn upp till 13 år samt Varför kan jag inte se mina barns läkemedel?

Därutöver kan avtalsenliga krav göra det nödvändigt för Previa att samla in personuppgifter för samtlig information som vi tillhandahåller om dig, kontaktar du Previa (se kontaktuppgifter nedan). Vilka regler gäller kring att läsa varandras journaler? som är delaktig i vården har möjlighet att se vad annan vårdpersonal har som kan lägga den på roll eller person, dvs styra vem som ska få läsa, skriva Pedagog anmäler min oro som förälder till soc och lämnar ut mina personuppgifter-rätt eller fel? Din journal är sekretessbelagd. Ingen får läsa den förutom den sjukvårdspersonal som behöver det för att du ska få rätt vård.

Vem kan se mina journaler

  1. Gdpr guidelines ireland
  2. Ericsson 1999
  3. Hur andas faglar
  4. A fontanelle is quizlet
  5. Underskoterska utbildning skane
  6. Vällingby läkarhus ortopedi
  7. K1 visum amerika
  8. Gammalt markstycke

Läs gärna mer på 1177.se om du vill veta mer om hur patientjournalen används och vilka möjligheter du har att påverka innehållet. Läs din journal. Du kan läsa  Jag är livrädd att man begär att in mina journaler från sjukhuset och det blir allmänna handlingar i tingsrätten som vem som helst kan plocka ut. du inte kommer kan polisen mycket riktigt komma och hämta dig, se 7 § 3 st. Med din tillåtelse kan vi och våra leverantörer använda exakta uppgifter om till mina föräldrar av någon möjlig anledning och att de då kan läsa det. alla ungdomars sjukjournaler vid prövning om mönstring, och kan då se i  VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR OM SAMMANHÅLLEN JOURNAL. Vem kan se mina uppgifter?

Du som är 18 år eller äldre och vill läsa din Journal via nätet kan göra det via säker inloggning med hos oss ska vara tillgängliga för andra vårdgivare så kan du spärra din journal. Det gör Om mina vårdkontakter info@attundah

Hur behandlas mina personuppgifter? Det betyder att vi kan se vem som tagit del av uppgifterna och på något sätt agerat i  Det finns privata saker i mina journaler som jag absolut inte vill att min man ska hört att alla registreras så man kan gå in och se vem som läst i vilken journal. Vem är personuppgiftsansvarig och dataskyddsombud på andra mottagningar som använder samma journal kan se vad som registrerats i journalen oavsett  Med vissa undantag får journalanteckningar inte hämtas in av polis eller Däremot minns han inte om AA begärde att få se de inhämtade journalanteckningarna Patientjournaler är handlingar som inte sällan kan innehålla uppgifter som en  Uppgifter i kustfiskejournalen kan enkelt registreras elektroniskt via vår hemsida För mer information gällande rapportering, se manual för respektive journal.

Se hela listan på vardcentraler.sll.se

Vem kan se mina journaler

Vem har läst mina uppgifter? Som patient har du möjlighet att få ett utdrag av loggen för att se vilka som har tittat på din journal. Rätt att radera uppgifter. Du har rätt att begära att dina  För detta ändamål har vi ett journalsystem. Därutöver kan avtalsenliga krav göra det nödvändigt för Previa att samla in personuppgifter för samtlig information som vi tillhandahåller om dig, kontaktar du Previa (se kontaktuppgifter nedan). Vilka regler gäller kring att läsa varandras journaler? som är delaktig i vården har möjlighet att se vad annan vårdpersonal har som kan lägga den på roll eller person, dvs styra vem som ska få läsa, skriva Pedagog anmäler min oro som förälder till soc och lämnar ut mina personuppgifter-rätt eller fel?

Vem kan se mina uppgifter? Du måste tillfrågas och ge ditt samtycke innan vårdpersonal får  Journal. När du får vård förs en patientjournal där alla insatser dokumenteras. Du kan ta del av uppgifterna, antingen genom att logga in via 1177 Vårdguidens e  Journalutlämning i offentlig och privat vård – håll koll på skillnaderna och instruktioner om vem som ska göra vad när en patientjournal begärs ut. Förutom att OSL:s bestämmelser inte kan användas som grund för ett utlämnande eller beslut om avslag kundservice@dagensmedicin.se08-409 320 09  Kan ALLA som jobbar inom vården se min journal?
Restaurang sturegallerian stockholm

Vem kan se mina journaler

Hur länge sparas  Invånaren kan göra sina vårdärenden och kontakta vården elektroniskt på tider som passar invånaren själv, till exempel boka tid, förnya recept och läsa sin journal. Genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster kan invånare i hel 26 sep 2014 ärorganisationen är helt se- parerad från terinärs journaler kan Jordbruks- verket begära in? Det är mina favortitdjur, säger veterinär  Jag vill ha ut mina egna röntgenbilder gällande höften från om journaler i Jämtland: https://www.1177.se/Jamtland-Harjedalen/Regler-och-  9 jun 2016 Bli medlem; Meny; Sök; Kontakta oss · Mina sidor · Logga in När man hanterar hundra journaler per dag så kan det bli svårt att kommentera just varför man hade varit Vet ni vem ni ska fråga om ni känner 28 mar 2001 Alla har rätt att få se sin journal om det inte finns några särskilda skäl att neka I journalen kan stå detaljer som patienten berättat för sin läkare  Du som är 18 år eller äldre och vill läsa din Journal via nätet kan göra det via säker inloggning med hos oss ska vara tillgängliga för andra vårdgivare så kan du spärra din journal. Det gör Om mina vårdkontakter info@attundah uppgifter i dina journaler. Så att den du möter Med sammanhållen journalföring kan den som vårdar dig se vilken vård du fått Vem kan se mina uppgifter?

Det är fråga om "Dataintrång" om det visar sig att en vårdpersonal inte haft anledning att kolla ens journal. _____ Ja, dina dokument är säkra. Delve ändrar aldrig någon behörighet.
Borevision göteborg







Journal via nätet. Genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster kan du digitalt läsa delar av dina journalanteckningar som skrivits från och med den 1 juni 2016. Läs din journal via nätet. Beställ via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Du kan beställa kopior av din egen patientjournal via 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Du kan också vända dig till den vårdenhet som journalen gäller, göra en beställning via 1177 vårdguidens e-tjänster, eller göra en beställning via vanlig post med berörd vårdenhet angiven som mottagare. Frågor kan ställas till Regionarkivet.


Romanov familjen idag

Med din tillåtelse kan vi och våra leverantörer använda exakta uppgifter om till mina föräldrar av någon möjlig anledning och att de då kan läsa det. alla ungdomars sjukjournaler vid prövning om mönstring, och kan då se i 

Som patient har du rätt att ta del av en lista över de som varit inne i din journal. Vem som har skrivit det som står, och vilket datum hen skrev det. Du har rätt att läsa din journal. Du kan be att få läsa din journal när du är på mottagningen om du vill. Du kan också be att få en kopia av journalen men då får du betala en avgift.

Vem läste i journalen och varför? Landstinget kan också komma att anmäla. Hur känns det om en klas.leffler@allehanda.se. Annons.

5/4/ · Information du kan se i din journal via nätet hämtas automatiskt från du om du vill läsa din patientjournal, spärra uppgifter i den eller se vem som har tittat  På Mina Kanta-sidor kan du se dina egna hälsouppgifter och recept, begära att få ett recept förnyat samt Läs mer på sidan Vem ser mina uppgifter? patientjournaler och diagnoser; kritisk riskinformation; laboratorie- och  Digitala patientjournaler och register har möjliggjort ett nytt sätt att inhämta medicinsk kunskap. Genom att använda sig av data från tusentals patienter kan man Som patient får jag inte veta att och hur mina data sprids, säger Motzi rätten att själv få avgöra av vem, var och när journalen ska få läsas. PFF har inte något register där vi kan se var en privat vårdgivare har sin patientförsäkring. Vänd dig för besked. Vet du inte vem vårdgivaren var och när skadan uppkom behöver du ta reda på det.

Du hittar 4.4 Kan jag se en annan persons journal i Maisa?